filegostar

filegostar

filegostar

filegostar

موتور های هیدروژنی و CNG سوز

موتور های هیدروژنی و CNG سوز

موتورهای هیدروژنی به دلیل خواص سوخت هیدروژن می تواند در نسبت سوخت به هوای 741 کار کند ، این نسبت برای موتورهای دیگر بسیار بیشتر است یعنی آنها برای اینکه روشن بمانند باید با سوخت بیشتری کار کنند سوخت هیدروژن بسیار شبیه گاز طبیعی است زیرا؛ هر دو باید به صورت گاز در مخزن خودرو ذخیره شوند و دمای احتراق بالایی دارند ،سرعت احتراق در نسبت استوکیومتریک ب

دانلود موتور های هیدروژنی و CNG  سوز

موتور های هیدروژنی و CNG  سوز
Hydrogen engines and CNG burners
موتورهای هیدروژنی
رقیق سازی حرارتی
طراحی موتور
تکنولوژی سوپاپ مخزن
پدیده کوبش 
ارزش حرارتی گاز
دسته بندی مهندسی مکانیک
فرمت فایل docx
حجم فایل 8367 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 86

موتور های هیدروژنی و CNG  سوز

کم بودن انرژی اشتعال ، ضخامت لایه خاموش کم ،محدوده زیاد اشتعال پذیری و چگالی کم از دیگر خواص هیدروژن است . نسبت استوکیومتریک هیدروژن 33.34/1 است ، در حالی که برای بنزین 14.7:1 است این نشان می دهد که برای سوختن کامل هیدروژن نسبت به بنزین با صرفه تر است . البته چون حجم مخصوص هیدروژن نیبت به بنزین بسیار بیشتر است ، اگر این سوخت در مانیفولد با هوا ترکیب شود حجم زیادی از سیلندر را اشغال خواهد کردو باعث کاهش قدرت خروجی می شود . بهترین نوع سیستم سوخت رسانی انژکتوری است که سوخت را در اواسط کورس مکش به داخل سیلندر تزریق می کند. در این موتورها حتما باید  سیستم تهویه محفظه لنگ به همراه سوپاپ فشار وجو داشته باشد زیرا هیدروژن اگر به محفظه نفوذ کرده باشد در زمان استارت ممکن است منفجر شود.

 

خصوصیات احتراقی هیدروژن

  • محدوده وسیع قابلیت احتراق
  • انرژی مشتعل شدن کم
  • ضخامت کم لایه خاموش شدن(quench )
  • دمای خودسوزی بالا (اکتان زیاد )
  • سرعت سوختن زیاد در نسبت استوکیو متریک
  • ضریب پخش زیاد
  • چگالی خیلی کم

 

  • محدوده وسیع قابلیت اشتعال

هیدروژن در مقایسه با دیگر سوخت ها محدوده وسیعی در قابلیت اشتعال دارد . یعنی موتور میتواند در نسبت های مختلفی از مخلوطهای هوا به سوخت کار کند. یک مزیت مهم آناین است که هیدرژن می تواند در یک مخلوط رقیق هم روشن باشد. این همان علت آن ست که موتور هیدروژنی واقعا به آسانی روشن می شود.

 

  • انرژی مشتعل شدن کم

هیدروژن انرژی مشتعل شدن کمی دارد. میزان انرژی مورد احتیاج برای مشتعل شدن هیدروژن حدودا یک مرتبه بزرگی کمتر از بنزین است. این موتور هیدروژنی را توانا می کند تا در مخلوطهای رقیق روشن شود و روشن شدن سریع را اطمینان دهد.

 

  • ضخامت کم لایه خاموش شدن(quench )

هیدروژن ضخامت لایه خاموش شدن کمی دارد ،کمتر از بنزین. در نتیجه ، شعله های هیدروژن نسبت به سوخت های دیگر  قبل از اینکه خاموش شوند به دیواره سیلندر نزدیکتر می شوند. بنابراین یک شعله هیدروژن سخت تر از بنزین خاموش می شود.

دانلود موتور های هیدروژنی و CNG  سوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.